شرح وظایف مدیریت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
۱-اجرای امور مربوط به ارزیابی عملکرد و تهیه گزارشهای لازم از نتایج ارزیابی و ارائه آن به رئیس سازمان و سایر مراجع ذیربط.
۲-انجام بازرسی های لازم و تهیه گزارشات موردی و ادواری از عملکرد واحدهای سازمان و تجزیه و تحلیل آنها.
۳-دریافت شکایات حضوری و مکتوب مراجعین از واحدها و کارکنان سازمان و بررسی پیرامون صحت و سقم محور شکایات و اعلام پاسخ به شاکیان وجمع بندی آنها جهت تهیه گزارش های لازم .
۴-همکاری و تعامل با دستگاههای نظارتی و بازرسی در چارچوب ضوابط و مقررات
۵-بررسی میزان سلامت اداری و پیشگیری از مفاسد اداری و مبارزه با ارتشاء در سطح سازمان براساس مقررات مربوطه .
فرآیندهای مدیریت امور ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
محور: سیاست گذاری و برنامه ریزی
فرآیند تدوین سیاست های مربوط به امور ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در حوزه استان در چارچوب سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی
فرآیند تدوین برنامه های مربوط به امور ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استانی در چارچوب برنامه های کلان وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بر آن
فرآیند نظام مندسازی حوزه های کاری امور ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و نظارت بر حسن اجرای آن (همکاری در تدوین بخشنامه ها ، آیین نامه ها، دستورالعمل های (داخلی و خارجی)، ضوابط ، شاخص ها، و معیارهای فنی )
فرآیند نیازسنجی و تدوین استانداردهای تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی مرتبط با امور ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و اولویت بندی آن (همکاری)
فرآیند استقرار سامانه مرکزی نظام اطلاعات امور ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در حوزه استان و نظارت بر آن
فرآیند نظارت بر امور ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مراکز و مدیریت های جهاد کشاورزی
فرآیند اصلاح و بهبود فرآیندهای امور ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
محور: ارزیابی عملکرد
فرآیند پیگیری اجرای آئین نامه ها و بخشنامه ها
فرآیند تمرکز و نظارت بیشتر بر کارکنان مراکز و گلوگاه های ارائه خدمات
فرآیند تدوین و تنظیم عملکرد سازمان
فرآیند سنجش افکار عمومی و ارائه نتایج حاصله به مسئولین
فرآیند جمع آوری گزارش مردمی از مراکز خدمات
فرآیند بررسی مشکلات و نارسائی های موجود در سازمان
فرآیند تنظیم برنامه های بازرسی دوره ای و تهیه گزارش
فرآیند ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان
فرآیند سنجش و اندازه گیری رضایت ارباب رجوع
فرآیند همکاری در تدوین شاخص ها و معیارهای نظارت و ارزشیابی فنی تخصصی
فرآیند سنجش مقیاس های عملکرد مدیریت های تخصصی
فرآیند ارزیابی و نظارت مالی
محور: رسیدگی به شکایات
فرآیند فراهم آوردن زمینه ارتباط مردم با مسئولین
فرآیند بررسی گزارشات واصله از مردم و ارائه طریق
فرآیند بررسی صحت و سقم شکایات مردمی وارده و پاسخگویی به آنها
فرآیند جمع بندی و تجزیه و تحلیل شکایات